Sabtu, 16 Januari 2010

Aku yg tak mengerti 1

~Aku bukan seorg adik yg baik untuk seorg kakak~


rasanya memiliki seorg kakak memang amat membahagiakan aku.. bukan apa byk2 insan yg ada dalam hidupku aku memang amat sayangkan insan yg bergelar 'kakak'... aku pun tak tau apa sebabnya.. tpi mmg aku lebih suka bermanja dgn kakak.

sekali lagi aku panjatkan syukur kepadaNya.. kerana menganugerahkan aku seorg kakak.. tpi adakah aku adk yg baik utk seorg kakak. selalu je aku akan mengguris hati dan perasaannya.. aku tak sengaja.. tanpa sedar. diluar kawal.. apa yg ku tuturkan terlepas mcm tu je... aku bukan mempunyai kuasa mistik yg boleh membaca hati org. kalau la aku punya kuasa seperti tu sudah tentu aku akan menjaga hatinya..

aku sebagai adik mmg amat nakal..aku akan ter'lakukan' perkara yg buat dia marah tpi percayalah aku bukan sengaja nak lakukannya...sesekali aku nak bermanja dgn dia.. sesekali aku nak disayangi.. diberi perhatian.. ( mcm budak2 pulak =)) ) dapat ke aku???

ya...aku dapat semua tu.. tpi panas yg kusanggakan sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari...mmg la hari nak hujan..sape boleh halang ia turun dari membasahi bumi.. bomoh hujan??? boleh ke dia halang?? ermmm

selama ni setiap masa dan saat...aku akan sentiasa bersama kakak aku.. tak kira dia kat opis ke..kat mne2 pun dia akan ada bersama aku.. tpi disebabkan keterlanjuran kata aku.. timbul persengketahan antara kami.. nak tau tiga hari tiga malam aku menagis menahan sedih... aku sabar je.. ikutkan hati aku yang sedih..ntahla aku tak tau nak buat apa..

aku ni dlm kategori insan yg lemah.. sedaya upaya aku akan buat keadaan tu kembali pulih coz aku puncanya..walaupun bukan aku puncanya.. aku akan buat gak..coz seseorg yg amat aku sayang..aku tak sanggup buat dan lihat dia mcm tu.. tpi aku bukan manusia yg sempurna.. kesilapan dan kesalahan kerap aku lakukan..

segala perbualan kami tdk lagi seperti dulu..aku merasakan ada kelainan.. aku merasakan yg aku tersisih... pernah aku meluahkan perasaan aku..tpi aku dikatakan buat tuduhan.. Ya Allah..salah ke aku bertanya..sungguh aku bukan ingin menuduh.. tpi hati aku merasakan sedemikian rupa.. siapa aku utk menghalang perasaan hati yg seperti itu...

setiap butir bicara yg dituturkan ku tahan dgn sebak di dada..betapa sakitnya menahan sebak.. yg termampu aku lakukan hanya menangis dan terus menangis.. ye la ku nak luahkan dgn sape...satu2nya org tempat aku meluahkan adalah kakak aku.. tpi dah jadi macam ni..adakah dia akan dgr luahan hati aku...??? sah2 aku yg salah..

selama ni aku tak pernah rasa mcm ni.. semuanya indah belaka... tpi semua tu sebelum kejadian tu terjadi..mulut aku ni cabul sikit...mana yang tak boleh tu yang aku nak buat dan cakap.. kadang2 aku merasakan yg aku keterlaluan sangat.. tu pun kesedaran aku dah terlambat..memang takde kesedaran sivik langsung =))..

aku kadang2 hanya nak bergurau..nak bermanja..tpi tak kena dengan keadaan..tak kena dengan tempat.. aku sememangnya amat nakal..bila dia kata tak boleh..aku bolehkan.. tak ke aku mencabar kemarahannya.. tpi tak pernah ke dia berpikir yg aku hanya memain je...klu la aku keudarakan pertnyaan aku pdnya..sah2 dah tentu aku yg kena... taknak la..biar je tanpa jawapan...

Demi menjaga hati dan perasaannya aku berkorban..berkorban ke aku???.adakah org akan tau yg aku telah berkorban.ntahla..perasaan sedih ku buat tak sedih..tpi sedihnya aku saje yg tahu.. mana taknya..aku nak buat icon :( , :(( , :'( pun dia tegur..berdosa ke aku??? padahal masa tu aku mmgla teramat sedih...disebabkan nak jaga perasaan..terpaksala aku tukar icon :D , ;)).... betapa airmata aku menitis teramat laju pada masa tu..

malam tdi aku mmg teramat sedih..."sedih hati sedih sekali" bait2 lirik lagu..ntah apa..lupa la tajuk dia.. semua perbuatan yg aku dah buat kat dia aku ingat kembali..berlegar2 tayangan tu kat minda aku..selama ni aku boleh bermanja..aku boleh minta apa saje..wlupun aku tau tak akan tertunai..bukan aku nak ianya tertunai..kdg2 aku sengaja nak minta..ermm mcm mna aku nak kata erk..tpi aku keterlaluan kot.dan2 tak blh nk minta pape yg tak mampu dia tunaikan...terkedu aku dengar..takpe..tu pun aku dah berjanji takkan minta.. bila aku kata dia lupa nak wish.. aku mengungkit...bukan... aku bukan mengukit..aku hanya nak bergurau..tpi adakah alasan tu bakal diterima..tak habis2 dengan bergurau.. kang dia jawab "semua nu pun gurauan jgk"...tak ke kaku aku dibutnya....semuanya aku dah tak blh lakukan..

bangun je dari tidur lemah semacam je badan aku.. terhuyung hayang aku rasakan..mna taknya..ai dia buat camtu pun aku dah sakit2 mcm ni..apatah lagi kalau dia betul2 meninggalkan aku..takkan aku nak rasa kehilangan kali kedua...taknak aku taknak...klu boleh biarla mereka yg kehilangan aku...itu lebih baik dari aku kehilangan org yg aku syg...kadang2 aku pun terpikir bila aku pergi..mereka bakal kehilangan aku...adakah itu akan buat mereka bahagia..tiada lagi aku untuk menyakiti hati..tiada lagi gurau aku yg blh dijadikan alasan..tiada lagi aku untuk berbuat itu dan ini....tiada lagi aku untuk bermanja.. tiada lagi aku yg suka menyakat....bahagia ke mereka????

~ros nak segalanya kembali seperti sedia kala..back to normal...ros taknak macam ni.ros btl2 tersiksa.i love u so much sis..hanya itu yang mampu ros lafazkan.. maafkan ros. kadang2 perlakuan ros menyakitkan hati..tpi jauh disudut hati ros tak ingin semua tu terjadi.. ros dah sayang ros akan bawa sampai akhir hayat ros..ros buat semua tu hanya nak bergurau..nak perhatian..nakkan belaian kasih syg darimu..nakkan peluk mesra dari seorg insan yang bergelar kakak..hanya itu..menyakiti hatimu jauh sekali..tpi itu gak yg ros lakukan..i'm sorry sis :') ~

Tiada keikhlasan tanpa kejujuran, tiada kemesraan tanpa kasih sayang, tiada pengorbanan tanpa air mata, tiada duka tanpa sengketa dan tiada aku tanpamu :')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan