Sabtu, 16 Januari 2010

Aku yg tak mengerti

aku bukan seorg anak yg baik untuk seorg ibu
aku juga bukan seorg adik yg baik utk seorg kakak...
dan aku bukan seorg teman yg baik untuk seorg teman


aku nak semua tahu yang aku sayangkan org yang aku sayang.. kadang2 aku dapat rasakan yang aku dah disisihkan....bila aku buat salah dan silap sikit je.. sikit ke silap aku...?? ntah la..kadang2 kesilapan yg kita buat tanpa kesedaran kita.. tanpa kita rasa kita bersalah.. sanggup ke kita mengakuinya????


~Aku bukan seorg anak yg baik utk seorg ibu~


bukan aku nak jadi anak derhaka... sesungguhnya aku nak jadi anak yg solehah.. selalu je kesabaran aku diperkotak katikkan... ya Allah kuatkan hambaMu.....diusia macam ni ingin sekali aku merasakan perhatian seorg ibu. cukupla bila dia bertanya "sihat ke?" "sakit makan ubat." ayat macam tu pun aku dah puas hati.. ye ke aku puas ??? aku ni tak leh harap..cakap tak serupa... agak2nya befday aku pun dia dah lupa kan... :P ye la seumur idup tak pernah ada ucapan menghiasai hari indah bagi aku.. tapi aku tak peduli dah.. coz seumur tak pernah dapat.. bila ingat pun mesti kata "dah lepas" wakakaka..bestnyerrrrrrr... klu la ada ucapan utk aku dah tentu aku pelik tahap terkejut sakit jantung =))...


kadang2 bila nak kan sesuatu aku takut dan segan sangat nak cakap... ada lebih baik aku pendamkan... tpi kalau terpaksa aku lebih rela hantar 'sms'... hehehe..teruk kan aku... dulu aku tinggal kat asrama nun jauh di sana.. kwn2 aku tnya "tak rindu ngan ibu ke?" adoila..soalan..nak je aku suap kasut kat mulut dia.. sape la yg tak rindu... tpi memandangkan aku dah biasa.. aku tak peduli sangat.. lagipun aku dah ada "mama"..mama ni kira org yg jaga aku masa kecik lagi.. bukan niat aku nak melupakan ibu aku... takde langsung niat tu..


kadang2 mama datang g hostel melawat aku..kesian mama...bukan aku tak tau dia sakit.. tpi digagahi dirinya utk melawat aku.. supaya aku tak rasa sedih.. betapa besar jasa dan pengorbanan mama.. duit belanja aku tak pernah kering.. wlupun aku bukan lahir dari rahimnya..tpi dia layan aku dgn penuh kasih sayang.. bila bertemu aku.. tak pernah dia tak peluk aku.. mesti dia akan peluk dan bgi kucupan kasih sayang... betapa besar jasa dan pengorbanan mama.... dapat ke aku membalasnya????


ibuku pula yg selama ni melahirkan aku.. walaupun aku tak membesar depan matanya.. tpi jasanya patut aku kenang.. patut aku hargai... tpi kadang2 aku secara tak sengaja terbandingkan dirinya dgn mama.. bukan aku sengaja.. jahat ke aku..andai aku berbuat mcm tu??? aku juga insan yg lemah.. iman aku sering saje goyah.. ya Allah... semoga dgn doa yg aku berikan dpt membalas jasa ibu dan mama...


~ ibu dan mama ampunkan dosa anakmu~


seandainya aku juga punya ayah... adakah aku blh jdi anak yg baik utk seorg ayah??? mesti tak kan.. Ya Allah.. tempatkan dia di kalangan org2 yg beriman..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan