Rabu, 2 Jun 2010

~wanita dan airmata~


--------------------------------------------------------------------

Suatu ketika, ada seorang anak laki-laki yang bertanya pada ibunya.

"Ibu, mengapa Ibu menangis?". Ibunya menjawab, "Sebab aku wanita".

"Aku tak mengerti" kata si anak lagi. Ibunya hanya tersenyum dan

memeluknya erat. "Nak, kamu memang tak akan pernah mengerti...."

Kemudian anak itu bertanya pada ayahnya. "Ayah, mengapa Ibu

menangis?, Ibu menangis tanpa sebab yang jelas". sang ayah

menjawab, "Semua wanita memang sering menangis tanpa alasan". Hanya

itu jawaban yang bisa diberikan ayahnya.

Sampai kemudian si anak itu tumbuh menjadi remaja, ia tetap

bertanya-tanya, mengapa wanita menangis. Hingga pada suatu malam,

ia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa wanita

mudah sekali menangis?"

Dalam mimpinya ia merasa seolah Tuhan menjawab, "Saat Kuciptakan

wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama. Kuciptakan bahunya,

agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga

bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi

yang sedang tertidur.

Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan dan mengeluarkan

bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali ia menerima cerca dari

anaknya itu. Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap

bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

Kepada wanita, Kuberikan kesabaran untuk merawat keluarganya walau

letih,

walau sakit, walau lelah, tanpa berkeluh kesah.

Kuberikan wanita, perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai

semua anaknya dalam kondisi dan situasi apapun. Walau acapkali

anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula

yang akan memberikan kehangatan pada bayi-bayi yang mengantuk

menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat

didekap dengan lembut olehnya.

Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui

masa-masa sulit dan menjadi pelindung baginya. Sebab bukankah

tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak

terkoyak.

Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan

pengertian dan menyadarkan bahwa suami yang baik adalah yang tak

pernah melukai istrinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu

akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar

tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

Dan akhirnya Kuberikan ia air mata agar dapat mencurahkan

perasaannya. Inilah yang khusus Kuberikan kepada wanita, agar dapat

digunakan bila-bila pun ia inginkan. Hanya inilah kelemahan yang

dimiliki wanita, walaupun sebenarnya air mata ini adalah air mata

kehidupan".

Selasa, 1 Jun 2010

12 Sifat SAHABAT


1. Jika engkau berbuat bakti kepadanya, ia akan melindungimu

2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas baik persahabatanmu itu

3. Jika engkau perlukan pertolongan daripadanya berupa wang dan sebagainya ia akan membantumu

4. Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, ia akan menerima dengan baik

5. Jika ia mendapat sesuatu kabajikan (bantuan) daripadamu, ia akan menghargai atau menyebut kebaikanmu

6. Jika ia melihat sesuatu yang tidak baik daripadamu, ia akan menutupnya

7. Jika engkau meminta sesuatu bantuan daripadanya, ia akan mengusahakannya

8. Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), ia akan menanyakan kesusahanmu

9. Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, ia akan meringankan kesusahanmu(membuat sesuatu untuk menghilangkan kesusahan itu)

10. Jika engkau berkata kepadanya, nescaya ia akan membenarkanmu

11. Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya ia akan membantumu

12. Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya ia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan.


Sungguhpun begitu, kita seharusnya individu yang perlu memiliki sifat-sifat di atas. Semoga persahabatan dan persaudaraan sesama kita sentiasa berkekalan dan menguatkan lagi ukhuwah Islamiah.

alahai


alala......cian blog ni...terbiar je...."bertuan" pun dok guna..tak jenguk...nasib kau la wahai blog....
sib baik tak dipenuhi lalang n semak samun kan........hahahaha......aku dah kering idea...tak tau nak post apa dlm ni...........

Jumaat, 23 April 2010

----------------------


masuk sini je sedih......sedih je masuk sini...hehehe..........
uwaaaaaaaa....dlm beberapa jam lagi aku akan tinggalkan adik kesayangan aku ni.... mampu ke aku??? aku harap keputusan yg aku buat ni betul........

adik jaga diri bebaik ye..dah besar jdilah anak yg solehah....

:'( akk mesti akan merindui mu syg........hanya pic jadi kenangan.n video yg akk rakam sebelum akk akan simpan jdi pengubat rindu.........

dgr cakap umi tu ye syg...........walaupun akk dah takde...tpi akk tetap syg kat adik.........

nti mesti adik ketuk bilik akk kan....kali ni klu adik ketuk dah takde org yg nak bukakan adik pintu dah.....uwaaaaaaa kesian.... (tak leh nak bayangkan...jatuh lagi airmata aku....)

tdi pun setiap 5 minit mesti adik ada kat depan pintu bilik...hehehe...nape?? adik takut akk hilang erk......uwaaaaaaaaaa kesian adik aku...takde dah tempat dia nak ngadu "cakitttttttt" klu dia kena cubit oleh akk dia yg lagi sorg tu...........

wahhhhhh...aku ni beriya2 taip........bukan adik aku baca pun..mne reti lagi dia nak baca........

umi.......maaf n halalkan segalanya ye......bukan niat...cuma kita........arghhhhhh tak tau nak kata apa dah......klu ros tak dpt minta maaf kat umi.......hnya ni je la n kat cni je la segala2nya terluah....

~~otak tgh bercelaru......semoga semuanya selamat~~





Rabu, 21 April 2010

aku yg perasan

alhamdulillah......sedar tak sedar dah 21 tahun 2 hari aku hidup dlm dunia...
ni pic masa aku umo..tak tau lak..tak ingat lak..hahaha...masa ni dah kat umah mama..
mama yg jaga...sedar tak sedar dah besar dah aku..tpi pape pun aku tetap masih cute
gak cam aku masih kecik dulu2....ngeeeeeee...

pasni sure ada yg pm aku...dia mesti akan kata " ish minah ni tak abes2 dgn perasan dia" hahaha
lantak la..aku bukan yg jenis kecik hati pun...lagi dia kata camtu lagi aku buat dia sampai nak termuntah dgn cerita kecomelan aku ni.......hehehehehe

tapi mmg hakikatnya aku ni comel..nak buat camne kan..nak taknak..aku kena hadapi kenyataan
yg aku ni memang seorg yg cute..hahahaha

pesanan penaja : bacalah sampai muntah :P ngeeeeeee

A BIG THANK


ku conteng blog aku pada kali ini adalah utk menngucapkan ucapan jutaan terima kasih yang tak terhingga kepada kaum keluarga, sahabat handai jauh dan dekat.. di atas kesudian kalian semua yang sudi mengingati hari lahir aku....kepada mereka2 yg sudi mendoakan aku..itulah hadiah yg tidak ternilai harganya...

kepada kacheh........yg sentiasa menbahagiakan aku..menghiburkan hati aku...menantang aku bagai menantang minyak yg panas (hahahaha..panas2 pun dia syg gak)...melayan setiap karenah aku..dan sentiasa ada dikala aku memerlukan....terima kasih yg tidak terhingga...

kepada mama nurul....yg tidak putus2 menasihati aku...dan mendoakan kesejahteraan aku..makasi mama...

kepada kak mawar..terima kasih sgt2 akk...nasihat akk.....doa akk...ros mmg dah masukkan kat hati..cuma nak melaksanakannya teramat lah sukar..tpi tu bukan sesuatu yg mustahilkan...

kepada yana..thanks yana....cute sgt muka ros tu...hehehehe...

kepada kak seri aku yg 2 org tu n kepada ari......thanks ya...buat sahabat baik aku rina...thanks rin...aku ingat ko dah lupa...tpi ko masih mengingati aku.....

hahahahah...byk lak kepada kepada ni..kang ada yg kecik hati lak....kepada umma.....angah n isteri........arin sahabat baru aku...thanks ye..kwn2 rilek..kawan2 FB...thanks sangat2.....semoga doa2 kalian dimakbulkan.........aminnnnnnnnnnnn.........( maaf andai ada insan yg berkecik hati namanya tak ku sebut..maaf sangat2 ye :'( )

opssssss lupa lak..kepada MR.A toche2 arigato ye....

~~Ya Allah Ya Tuhanku........KAU kekalkanlah hubungan kami ini buat selama2nya...KAU lindungi lah insan2 yang aku syg Ya Allah......aminnnnnnn~~

~~hadiah paling bernilai adalah doa dan ingatan tulus ikhlas.....~~



Ahad, 18 April 2010

~corat coret diari semalam~

hari ni aku bahagia sgt2...coz dapat jumpa kakak yg aku sayangi...wlupun hanya sekejap...tpi tu dah cukup utk aku melupakan seketika kesedihan aku..........thanks a lot sis...

sebelum tu......

hehehehe...sempat aku dimarahi...hahahaha padan muka kau ros...sape suh cari pasal..buang tebiat ke apa...dah la masa tu aku dah mekap lawa...pakai eye liner...blusher...lipstik kunun2 la..buat publisiti murahan jap )...dan2 je meleleh air mata...tu la sape suh cari pasal...kan dah kena...abes rosak muka aku yg cute ni..hahaha...

"org nak tau je dia dah ada kat mne...nak set time bila nak bersiap..." tpi kena marah la pulak...ai nasib2....pastu cam takde semangat nak kuar...tpi aku tak cakap la..dlm hati klu dia datang aku g..klu dia taknak datang aku diam2 je la...coz msg yg dia send "FINE" cam marah bebenor hah....cam tak jadik nak amik aku je... :(( sobbb sobbb

semasa........

hehehe...akhirnya org yg aku nantikan sampai gak...tpi aku lalu ikut tangga yg satu lagi..ye la kan baru pas nagis...malas nak lalu ikut tangga yg dekat dgn tempat dia parking....

tanpa di suruh..tanpa senyuman aku dgn muka yg tak malu memasukkan diriku kat dlm perut keta beliau...hehehe :P....dgn wajah masam mencuka aku diamkan diri je...almaklum la perasaan masih lagi sedih...

ceh ceh...sib baik la dia tau destinasi mana nak dituju..taklah sesat...tpi dlm pada dia drive sempat gak dia msg aku...ish pelik tol aku ngan dia ni...bila masa la dia pegang hp...aku tgk dia pegang stering je..."woit masam je?? termakan asam banyak ke??" hahaha tu la msg yg dia send...cissss...sempat gak dia tgk muka aku yg cute ni bertukar jadi masam ye...hehehe

sampai je kat lokasi... "parking takyah bayar ke???"
"bayar la bayar ngan ros..sape kata takyah bayar??"....
"klu bayar ngan ros nti balik jalan kaki je la k.."
hahaha..kan kan kena lagi...ala aku tak kisah punya...bukannya jauh dari rumah pun...hehehe..tpi mesti la dia tak sampai hati membiarkan diriku yg cute ni berjln kaki balik ke rumah...maklumlah dia syg aku...kang adik dia yg comel ni diculik org...dia gak yg sedih nanti :P...

lokasi makan persinggahan kami hari ni adalah restoran thai...ye ke thai..takde rupa thai pun...makan besar tu...amik ko..nafsu makan banyak sangat...kunun2 nak makan utk bekfes, lunch, dinner...hahaha satu pinggan pun tak abes...ai terpaksa aku yg comel ni gak yg menghabiskan semua hidangan yg ada ( perasan ) kan dah kembang semacam dah badan aku.. =))

selepas itu

dup dap dap RM+++ hahaha..mahal tu...sib baik bukan aku yg bayar...thanks la ya kacheh..membuatkan diriku kekenyangan tahap ular sawa yg tak blh bejalan.. (haha budus..mmg la ular takleh jalan..)

memandangkan hari dah gelap gelita...kilat dah sabung menyambung disusuli ngan guruh n petir berdetap detum di angkasa..kami pun melangkah utk balik...dan2 je ujan lebat mencuruh2 turun ke bumi...hehehe...sib baik la dah balik...sampai je kat tempat tinggal aku...dia pun ikut gak menurunkan dirinya yg comel tpi tidak secomel aku...

dan dan dan.................... suprise..........mmg suprise sgt...benda yg aku tak sangka2...makasi kacheh......makasi sangat2...terharunya...sebak kat hati..alhamdulillah..masih ada yg sayang kat aku :D...





4 buah majalah apo n ujang...hehehe :D blh layan boring ni :P

sekeping kad yg comel dari seorg yg comel khas untuk seorg yg sangat comel...ngeee :P

jam mickey mouse...aku sangat suka ini jam...bukan sebab apa...sebab ada mickey je... :D thanks kacheh...dah la ada mickey...comey lak tu..lebih comel klu dipakai oleh budak yg comel :P

3 buah novel terbitan alaf21...hihihi suka2...my fav...blh la aku abeskan masa aku dgn membaca novel....masuk ni dah 8 buah novel yg dia dah bagi...thanks kacheh..semuanya cintan2..almaklumlah novel ngan kisah cinta tak blh dipisahkan..ibarat kereta tanpa pemandu..tidur tanpa mimpi...erk apa aku merapu ni....

hehehe...si bucuk2 yg comel...cam org yg bagi...tp comel cam tuan baru dia :P...besar punyaaaaaa....blh la peluk2 setiap malam...selamat tgl bantal peluk..kau dah tak diperlukan..ngeee :P

yg ni tak blh tahan.......makasi kacheh...sedap sangat.....hingga menjilat jari kuku tngan... :D

~~jutaan terima kasih yg tak terhingga pada kacheh choo...atas sumbangan, tajaan, hadiah dan sebagainya...jasa, budi, pengorbanan dan kasih sayang yang kau berikan umpama mutiara di dasar lautan ( btl ke tu?? buat2 btl je la)...sangat tidak ternilai harganya n amat payah utk ditemui...tak blh di bayar ngan wang ringgit...wlupunagama kita berlainan, bangsa kita tak sama dan darah kita berbeza cuma sama dari segi warna n rasa??? (erkkkk eeee tak pernah aku rasa darah...camne erk rasa dia..hehehe..aku belasah je taip..dah tangan aku nak menaip..ikut je la ).kita tetap 1 malaysia kan :D..hehehe..( iklan jap )....namun semua tu tak menghalang utk kau terus menyanyangi n mengasihi aku umpama darah daging mu sendiri...tak pernah kau bezakan kasih syg itu..thanks 4 everything.......semua tu hanya Tuhan yg blh membalasnya~~

Isnin, 12 April 2010

~dilema~


sejak akhir ni....selalu je aku menconteng cite kat blog ni...hehehe...almaklum la hati ngah bergelora...tu yg cari blog....sib baik la blog ni tak bernyawa klu tak mau dia kata "asal sedih je cari aku...cari aku je mesti sedih" ngeeeeee

eleh aku hepi pun aku cari gak blog ni...cuma jarang2 =)) lagipun takde cite yg nak dikongsi :P

ermmmmmmmmm...sebenarnya jiwa aku tengah bergelora sangat...bagai dilanda ribut.......pikiran pun dah kacau bilau....aku tak tau lagi nak buat apa.....

keputusan dah ada....cuma belum terlaksana lagi...begitu berat nak ku luahkan butir bicara ni :'( ..diluah mati bapak ditelan mati emak... ( erk btl ke tu...lantak la :P ) Ya Allah aku mohon berikan aku kekuatan utk melakukannya ya Allah....sesungguhnya Engkau mengetahui apa yg berlaku :'(

sedihnya.........

aku hanya mampu mengukir senyuman....
tpi hati aku tidak mampu tersenyum...
aku ketawa......
tapi disebaliknya....
kepedihan dan kesakitan melanda jiwa....
aku umpama bayang2 yg hanya disedari kehadirannya......
apabila ada cahaya....

...................................................................................... :'(

Ahad, 11 April 2010

_shhh

opssssssssssss hari ni dah 11 april....hahaha...dah 2 hari berlalu baru la aku nak post....kemalasan di tahap yg membimbangkan ni....ngeeeeeeee

pic kek ni masa tahun 2008 kot...sambut befday sama2...hehehe..aku pilih kek ni coz aku tak suka coklat :P ngeee...hahaha...(9.19.4 = befday dia 9hb...dan aku 19hb)

9 April hari tu genap la umur Mr.A 22 tahun....hepi befday....moga panjang umur...murah rezeki....bahagia selalu....selama bersama ( aik masih bersama ke...maksud aku berdekatan..berhampiran n yg sewaktu dgnnya)..tak pernah tak aku raikan befday dia..dah syg2 camtu la..tpi dia...ntahla :P.............yg best dia dapat panggilan n msg free 7 hari 7 malam..biasalah..celcom kan :D..hahahaha....syok tu gayut ngan awekssssss.... :P

tpi baru sekali je dia kol aku....aku pun buat tak kisah la...bukan aku tak tau perangai dia...mesti dia nak kol org ni...org tu...pape pun aku redha je la....jeles???? cemburu??? hahah dulu mungkin kot...sekarang ni...takde rasa dah...deria rasa aku dah hilang kot...tak blh nak rasa2...

suka hati dia la...hp dia...diri dia...hak dia..... ( hahahah...dulu2 dia pernah kata camni la...)

org kata ada jodoh jauh camne pun klu tuhan dah tentukan dia utk aku...........pasti tak ke mana kan......hehehe....

cinta tak perlu dipikirkan sangat...boleh merosakkan hati n melalaikan diri....sekarang bukan lagi zaman "lautan api sanggup ku rentasi....gunung yg tinggi sanggup ku daki...klu tak pecaya belah la dada...aku sanggup mati bersamamu..." ceh....kunun2la....jgn pecaya janji2 manis yg camni...kompom...akan ada yg merana...dulu2 boleh la kot....

zaman sekarang dah moden.. "kau2 aku2.......ikut arah masing2..." cinta bukan selamanya bersama.........jgn hilang maruah n harga diri kerana cinta....hidup boleh merana seumur hidup ooo.tpi masih ada gak aku dengar kes buang bayi..dunia2..nak becinta boleh..tp kena jaga diri baik2..jangan terlalu percaya dgn cinta n janji manis...

hehehehe...aku ni cam berceramah pasal cinta dah hah...lari dari tajuk dah....hahahaha......

wokehhhhhhhhh...sekian saje untuk kali ini.....cinta biar satu...berkawan nak berapa banyak pun boleh...hargailah org yg mencintai diri kita :D

~~cinta yg kekal adalah cinta kepada Yang Maha Esa.........~~

~blurrpppppp~

family day...apakah yg anda faham ngan maksud perkataan tersebut...hehehehe...klu aku no komen k....

tdi g PD...sambut tu la...tu menda tu...best ke...nak kata best tak jugak...nak kata tak best pun takleh gak...so sipi sipi la....

lotih je satu hari kat sana....n macam biasa la...muka aku mesti akan rasa pedih..seperti ada penampar yg hinggap di pipi aku yg halus mulus lembut bak kapas ni.... ( wakakaka...perasan tol la minah ni....ayoooooo sengal :P )

hahaha...janji aku terhibur tu dah cukup bgi aku wlupun tak dpt kepuasan...........ngeeee....
buat pertama kalinya aku menerjunkan diri aku ke pantai....mula2 jual2 mahal...dan2 je...burrrrrrppp kejebur dlm air...amik ko...air masin masuk kat mata..pedih dohhh...

hahaha..aku bukan boleh sangat rendam lama2 dalam air...semput tow...tercunggap2 aku rasa..sib baik tak dalam...klu tak....erkkkkkkkkk aaaaaaaaaaa lemas kot....klu tak tadi ada yg dpt ciuman mulut ke mulut secara percuma...wakakaka :P


hahaha pic sengal..ni je la yg aku bawa dari sana...cam org nak turun g ke bendang je ha.. :P


ni pic baby...hahaha dah besar dah dia...blh dah ngorat...hehehe....
( kak mawar...meh tgk ira...rambut dia dah panjang tau :P )

dah dah dah....bulan depan lagi aku post cite...ngeee...nak tdo...dah lewat dah ni...sib baik la line ni ok...tau2 je dia aku nak on9 lewat malam...thanks la pd sesiapa yg on streamyx dia tu...blh aku curi line....

~~terasa sesuatu yg amat membahagiakan bila kita mampu memerangi nafsu..n godaan setan :D....thanks sgt kepada org2 yg selalu nasihatkan aku supaya berbuat kebaikan...~~

aku aku dan aku

wow....lama dah aku tak masuk kat cni...dah jdi apa dah blog ni...sib baik rumput tak tumbuh...hahahaha....
adeh...aku ni gelak2 kunun...yg sebetulnya...aku ngah sedih ni :'( meh nak mencoret luahan jantung ni........


aku tak faham la dgn aku ni....semua aku ada...semua aku dah miliki...nape aku masih rasa kosong rasa kesunyian...arghhhhhhhhhhh nape camni aku diperlakukan..aku juga punya hati...aku juga punya perasaan....

Ya Allah....nape dugaan ni tak pernah habis....adakah aku tak baik utk dpt hidup yang lebih baik...kadang2 aku tak tau nak luahkan kepiluan kat hati ni camne...aku telan je bulat2..masuk kat hati..hanya airmata jadi peneman...

"umi............nape buat anakmu camni....nape kau siksa perasaan ini...setitik pun airmata ros tak pernah tumpah di depan umi kan...umi tak faham derita yg ros alami..hanya sendu sedan menghiasi hari2 ini..ros ukir senyuman hanya semata2 nak kaburi kesedihan ni...pernah tak umi tgk sekalipun ros bergelak ketawa..tak pernah kan mi...ros tak camni..dulu ros insan yg paling ceria..tpi kini :'( nape umi tak dpt nak selami hati ini..."

berdosa ke aku...andai hati ini tak pernah rasa puas ngan apa yg dimiliki...n apa yg dah diberikan...nape sikit pun kau tak pernah menghargai diri ini.......arghhhhhhhhhh....kepiluan lebih menyakitkan dari kesedihan....

ya Allah...sesungguhnya Engkau maha mengetahui....hanya kepadaMu aku berserah...aku dah tak kuat nak hadapi semua ni....moga jalan yang aku pilih ni adalah jalan yg terbaik untuk aku...

"umi...adik...bila ros dah takde...jgn sesali apa yg dah kalian lakukan k...sesungguhnya itu adalah jln yg terbaik utk kita...."

~~hahaha...cam nak g mne je..ada je ni ha...saje je nak amik mood sedih....~~

ngeee...dah2 takleh sedih2....sedih boleh...tpi biar la simpan kat hati je...hidup mesti mau hepi ma....lgipun macamlah org yg aku tujukan akan baca post aku...jauh panggang dari api bak kata org tua2....


~~hahaha...cam nak g mne je..ada je ni ha...saje je nak amik mood sedih....~~


Selasa, 30 Mac 2010

Rasa Dalam Hati


mungkin ini memang jalan takdirku
menggagumi tanpa disayangi
tak mengapa bagiku
asal kau pun bahagia dlm hidupmu

telah lama ku pendam perasaan itu
menunggu hatimu menyambut diriku
tak mengapa bagiku
menyayangimu adalah bahagia utkku

ku ingin kau tahu
diriku di sini menanti dirimu
meski ku tunggu hinggu hujung waktuku
dan berharap rasa ini kan abadi utk selamanya

dan izinkan aku memeluk dirimu
kali ini saja
untuk ucapkan selamat tinggal utk selamanya
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja

ku ingin kau tahu
diriku di sini menanti dirimu
meski ku tunggu hinggu hujung waktuku
dan berharap rasa ini kan abadi utk selamanya

dan izinkan aku memeluk dirimu
kali ini saja
untuk ucapkan selamat tinggal utk selamanya
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja

~~khas untuk seseorang yg amat bermakna dlm hidupku~~
klu dah baca sila tinggalkan komen...via SMS k :)

Aku Sakit


aku sakit...
bila menatap matamu
sedarku bahawa engkau bukan milikku

aku sakit...
bilaku menggagumimu
sedarku kau tak pernah menggagumiku
bangunkan aku dari tidur panjangku
sedarkan aku dari mimpi tentangmu
usahla bilaku berharap padamu
salahku paksa kau utk menggagumiku
kau tak tahu perasaanku
dan ku tak mahu kau tahu

aku sakit...
jika kau tahu hatiku kerana diriku tak beerti bagimu

aku sakit...
bilakah kau sembuhkan aku
tak mungkin tak mungkin sembuh oh tidak mungkin..........

Selasa, 9 Mac 2010

Kenangan Itu Sesuatu yg Indah

hari ni aku nak post pic2 aku..hehehe...kenangan dulu2..wlupun dah lama berlalu tpi rasa baru semalam aku laluinya...hehehe..ye la kenangan manis...memang la kan...klu kenangn pahit tu lain cerita :P

pic ni masa aku sem 2...masa tu tahun 2006 kot...4 tahun dah berlalu...masa ni aku kat bilik kak rosa n rumet dia kak elin.......hehehe...aku mmg suka bertandang kat bilik dorg...dorg pun layan aku cam adik diorg je..kadang2 sampai aku tdo kat sana...lagipun bilik aku tak jauh.hanya beberapa meter je jauhnya dri bilik kak rosa :D ...hehehe....

ni pulak kengkawan kelas aku...hehehe..masa ni ada pic yg sem 3, sem5 n sem 6.....

yang ni pulak pic masa sambutan "hari raya" kat jabatan aku...

pic kat beach dengan kawan2 sekelas aku..tpi ada gak yg bukan dri kelas aku....tu tu ada
MR.A n he friend
..

pic masa tengok wayang..sementara tunggu wayang tu start sempat lagi santai2...aku ni jenis yg suka lepak ngan kawan lelaki..tpi semua2 ni kawan sekelas MR.A...tpi asalnya kawan aku la..coz sebelum kenal MR.A aku terlebih dahulu kenal ngan kawan2 dia...~~ngeeeeeee



~~miss all my fren..panjang umo kita cipta kenangan lagi k~~

Isnin, 8 Mac 2010

Zen Garden


hari ni aku g melawat ZEN GARDEN aku....wow sejuk je mata memandang....sunflower yg aku tanam dah semakin membesar...dah ada bermacam2 kaler dah...but buat masa ni hanya ada kaler red, white, purple, green........

tadi g shop...ada lagi dia jual benih sunflower...3 pasu...tpi duit tak mencukupi utk membelinya....uwaaaaaaaaaaaa :( ...now aku tengah usahakan utk mengumpul duit...yg aku dpt beli kat shop tdi hanya baja 10bgks :P...tu pun mahal tau...
[tak perlu la bgtau harga kang ada yg tekejut].....pastu dpt beli 5 botol racun anti perosak [ntah aku pun tak tau nak panggil apa natang tu] tu pun mahal gak :(....

takpe esok aku g beli benih sunflower yg baru... ( tak sabar nak tnggu kaler apa yg ada ) :D

~~semoga aku jdi penternak sunflower yg berjaya~~

Ahad, 7 Mac 2010

maiku ~~miina vs karen~~


hari ni dok umah je..takde g memne..ngeeeeee~~
so apa lagi layan la muvie anime...tau tak muvie apa yg aku tengok...anime jepun...lelaki bermata biru..maiku-san..

cite ni mengisahkan pencarian relative....maiku cri twin dia..juga bermata biru...tpi muncul dua org wanita juga bermata biru yg mengaku twin kepada maiku...dua2 ada menyimpan pic masa mereka kecik lagi..so sweet pic tu..hehehe :P....miina-san n karen muncul dalam hidup maiku......

macam2 yg terjadi kat umah maiku...miina perwatakan dia ganas n lincah berbanding karen yg lemah lembut.....n pape hal dia akan kata "nyuuuu" n pengsan...muahahaha...

so meh saksikan sambungan cite tu.........................onegai twins part 6......................

~~layannnnnnnnnnnn~~

Sabtu, 6 Mac 2010

plants VS zombie

ahakkkksssss....rasanya dah lama aku tak jenguk blog ni...dah jadi antik dah..muahaha...kawan aku kata "benda yg dah lama kita tak guna..then berhabuk n berdebu tu dipanggil barang antik tak kirala berapa usia dia"..hahaha...ada2 je ajaran sesat...

ermmm...mcm aku ni busy memanjang je..tpi yg sebetulnya tak busy je..cuma bermalas-malasan je...dan paling penting aku dah ketagih main game "PLANTS vs ZOMBIE" sungguh2 aku main...seolah2 aku nak bertarung nyawa...sampai berpeluh aku menekan mouse utk menjaga "brain" aku dri dimakan dek zombie...

akhirnya setelah seminggu aku bertarung dengan zombie2 tersebut...kemenangan berpihak kepada aku...macam2 senjata yg aku guna utk mengalahkan zombie... "tembikai, kobis [ermm kobis ke erk..aku ni tak blh bezakan mne satu kobis mne satu sawi..ye la org tak makan sayur]...hehehe..

level 5.10...aku berjaya tamatkan pertaruhan "adventure"...peperangan..tpi now aku tengah mengusahakan sunflower :D.....muahahaha..sekali jual dpt la $3000...tpi aku beli benih dia je $2500...untung $500 je..dah la baja mahal $750...tak berbaloi langsung....tpi pape pun..hasil titik peluh aku berjaya membeli akuarium yg berharga $30000...mahalnya..cam tak berbaloi je aku beli..muahahaha..tpi apa blh buat..tak leh nak gadai :(..........dah terbeli...nak taknak terpaksa la aku ternak ikan lak nti..

nak cari anak ikan kat mne erk?? ermmmm pancing je dalam longkang...hahaha...gerenti ada...hahaha....tak pun g cari kat pasar je :P


hehehe..ni la game yg buat aku ketagih...asyik menatap game ni je...sampai dah rabun asyik mengadap lappy :P....hehehe..tpi pape hal..aku dah berjaya menewaskan zombie2 kampung pisang..hahaha...dlm pada aku berjaya menewaskan zombie tersebut...aku dikejutkan dgn konsert plants n zombie............wowwwwwwwwwww best..surprise towwwwwww..plants ni siap nyanyi2 lagi...n zombie jadi penari...hahaha..kelakar gila...tpi pape pun mmg best layan benda ni :D

Jumaat, 12 Februari 2010

special gift...love it

dah lama rasanya aku tak jenguk blog aku ni...malas nak post cerita kat dalam ni..lagipun takde cerita yang menarik nak dikongsi...

hahaha..sedar2 tak sedar hari ni dah 12 kita berada dalam bulan febuari di tahun 2010...muahahaha...apa kena mengena erk...hahahaha..aku pun tak tau.. :P

erm semalam 11/02/2010...aku dpt special gift dari seseorg yg istimewa....hahahaha...adik aku kata lelaki yg bagi..almaklum la budak courier lelaki..muda lagi tu...n ada la gatal2 sikit...ada bell nak jugak dia penatkan tangan dia mengetuk pintu...kan padan muka...aku tak buka pintu..

buka je pintu terpapar seorg lelaki tak ensem tak macho..tpi blh la...ada rupa..hahahaha..mmg la semua org ada rupa kan :P....erm dgn senyuman yg manis dia bertnya "cik rosyana ada"...wakakaka..

kotak ditangannya diberikan kepada aku..sambil tersenyum2...hihihihi...takpe..maybe dia nak mempraktikan konsep "budi bahasa budaya kita"...tpi tak pernah dibuat org....ada ke minta no.tel...ish2....


ni yg aku dapat..sekotak limau...2 buah novel..bracelet..n tart nenas.....

limau tu semua manis...semanis org yg bagi kat aku...cukup manis..hahahaha...2 buah novel dari beliau..campur yg dulu2 dah 5 buah novel yg beliau hadiahkan kat aku...aku cukup suka..coz aku mmg seorg yg suka baca novel...

1 bekas tart nenas...tak sangka dia pandai buat...sedap sangat...sampai baby pun suka makan..bila nmpak tart tu..baby akan kata "naaaaaaaaaaaaa aaaaaaaa" may be dia kata nak tu kot...bahasa budak2 aku tak tau...hahahaha..cute2...petang tadi lak ntah bila baby g amik tart tu..sambil berlari2 ke ruang tamu ngan bekas tu ( baby tak pandai lari lagi )...hahahaha..dia nak kenakan aku la tu..dan2 je melalak dia nagis bila aku amik dari tangannya..nak tak nak aku pun bagi la dia sebijik..wakakaka..tersenyum2 dia cam kerang busuk :P

ni la baby yg aku maksudkan..umo dia baru setahun..tpi nakal cam lelaki.rambut dia camtu je..hahaha..kesian kekurangan rambut..ni pun dia masuk kat bawah meja study aku..mmg ada bantal tweety kat bawah meja tu..dan2 je dia baring kat sana..sesuai je badan dia...hahahaha...jgn salah paham..ni bkn barang yg d courier..hahaha..ni mmg milik aku :P


special gift dri beliau...wahhhhhhh aku cukup suka...yg ni tangan aku.aku dah rasmikan..hehehe..kiut kan tangan aku..haha perasan..aku mksudkan cutekan bracelet tu...limited edition..aku suka sangat..

~~kacheh, seah seah....wor siang ni..wo ai ni... :* thanks a lot sis...i love u my dear lovely sweet sis........mu mu muahhhhhhhhhh :*~~






Sabtu, 6 Februari 2010

~07.02.1987~

wah..........esok ada org bfday....dia ni kawan aku masa tingkatan 1 lagi...masa tu kami 1 kelas...dan2 je dia jadi kakak aku..............best ar ingat masa dulu2...yang tak blh lupa adalah kenangan...sampai sekarang aku tak lupa....

hanya yg aku lupa...nama2 kawan sekelas aku masa tingkatan 1...maklum la dah 10 tahun berlalu...mak ai..lamanya..tekejut aku..10 tahun satu tempoh yg cukup lama...betul ke aku kira..btl la tu....



ni la dia orgnya....."kak sal" hepi bfday yg ke 23 tahun kak sal..moga panjang umo..murah rezeki...harap akk sentiasa bahagia...n persahabatan kita berkekalan....

~hepi bfday 2 u...hepi bfday 2 u....hepi bfday 2 u~~~~ hehehe


Rabu, 3 Februari 2010

~04.02.1986~

sejak akhir-akhir ni..aku rasa macam takde nafsu nak makan...nape agaknya erk...pagi tadi batuk..sakit sangat dada aku..tak seperti selalu...aku langsung takde rasa lapar...ni dah masuk hari yg ketiga....malam ni pun aku sikit pun tak mampu nak menjamah pape...

ya Allah..apa agaknya dugaan yg ingin KAU uji padaku...harap aku mampu untuk menhadapi dugaanMU ni ya Allah...ya Allah berikan aku kekuatan...jangan KAU lemahkan semangat ku yg sedia lemah ya Allah....amin....

hahaha..selingan je kat atas tu..sebenarnya aku nak cite...esok 4hb...merupakan hari lahir kawan baik aku...yang ke 24 tahun..tak sangka dah bertambah umo dia setahun...


hepi bfday rin...moga ko panjang umo..muruh rezeki...bahagi n gembira selalu..dan moga ko berjaya dalam hidup...amin...
hahaha..aku post kat sini dia takkan baca punya..coz aku tak publish pun blog aku...

dia ni la kawan masa aku sedih..suka ..duka..semua share kat dia..kadang2 kami makan pun share2..kdg2 akan bertepuk tampar..hahaha...maklumla tinggal kat hostel jauh dari family...kadang2 kami makan megi je..tpi best..hehehe..biasala megi ngan student ipt tak dpt dipisahkan...kejayaan setiap pelajar tu mesti ada megi...hahahaha..:P

tpi tu dulu..sekarang kami dah jarang berhubung..sebulan sekali belum tentu akan berhubung...takpe la..aku hanya mampu doakan yg terbaik untuk dia...

malam ni...ntah aku rasa sedih je..rasa lain je.........ya Allah..kenapa ni.....hati aku terasa seperti ingin menangis je....
rin...rindu sangat kat ko :'(........di saat ni aku terasa ingin bersembang n mencurahkan segalanya pdmu seperti dulu2...tpi aku tau tu tak mungkin akan berlaku.........

~~~~~~hepi befday my fren........love u

~thanks ^-^~~

setelah agak lama aku tak mencoretkan sesuatu di dalam blog ni..nampak sepi je..kesian erk..takde sape nak jenguk kau erk..tuan kau pun dah malas nak mencoret n menconteng.... almaklumla kemalasan datang bertandang tanpa diundang....hahahaha...

lama ke?? seminggu lebih je...bukan lama mna pun..kan kan....seminggu lebih aku sakit...adoi..macam org sakit tenat je..sampai lupa password skype, ym, blog..hahaha..hnya satu je aku ingat FB....

lama gak aku sakit kali ni...tapi aku tetap bersyukur walaupun bukan 100% sembuh tpi aku tak menderita sakit cam hari yg sudah2....alhamdulillah...ku panjatkan syukur ke hadrat Illahi kerana masih menganugerahkan aku kesihatan....

hehehe...hari jumaat minggu lepas..erm 29.01.10... berjam2 aku tunggu kat ruang tamu..almaklum la ada ole2....

ubat batuk, panadol n gula2 cap kelapa laut afrika...syg gak beliau kat aku..

ni pulak push pop...cam lolipop..cuma dia main push2...hehehe..3 perisa..ni pun beliau gak yg bagi..suka2.......

hah yg ni aku paling suka...lolipop..ada 17 batang semua...tpi kat dlm pic ni lebih 17..coz ada stok lama tak abes lagi...ni klu makan semua mau tak kencing manis..tak pun bakal kehilangan gigi..hahaha..tpi aku makan berpadah2..tak la nak makan semua...

hari tu beliau balik awal dari opis semata2 nak beli barang2 ni untuk aku..terharunya aku...terasa aku menyusahkan dia je...masa malam yg aku sakit pun beliau la insan yg menemani aku..bayangkan semalam tak blh tidur.. akhirnya pd keesokan harinya terpaksa gak g klinik...

dah g klinik...g pulak klinik gigi...uwaaaaaaaaaaaaa bertambah demam aku...gigi aku dah la hilang...gigi geraham la..hehehe..pastu demam lgi..selama tu masa ku hnya di abeskan kat atas katil..ngadap lappy pun tak larat...

pape pun thanks kacheh...terima kasih sangat2...ros tak mampu nak balas kebaikan kacheh..
tak lupa gak aku nak ucap thanks pada mama jue, kak mawar, kak seri, yana, umma, ari, kak nana, atok miza....ermmm Mr.A...thanks all...coz ambik berat..tpi dalam semua2 yg amik berat kt aku tu tak seorg pun tau yg berat aku ni berapa gram..hehehe...



Jumaat, 22 Januari 2010

~pretty boy, macho girl~

video

Bergetar jiwa dipersada bercahaya
Pertemuan harapan pertama kalinya
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Sukar dipercaya pintunya terbuka


Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa


Mengalun suara sesuri bisikan hati
Seiringan mencari haluan berseni
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Tiada pun terduga pintunya terbuka


Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa


Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa


Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama (3x)
Mungkin disini kita kan terpisah

Kenangan bersama tiada kulupa

video ni khas aku buat utk sahabat2 aku.. rindu kt korang semua..walau di mana pun korg berada aku tetap mengingati kalian semua.... "di disi memori tercipta walau hanya sekejap saja, kenangan bersama tidak ku lupa"....

nini, ain, rina, suri, eva, nancy, christy, chan, suri, liza, jas, fara, dyan, dida, mel, emy, pai-g, aslina, ucik, kt, momoy, dk, ziana,
ad, kahar, zul, agus, atai, helmi, muziman, raudih, charles, adrian, boyd, joe, hamidi, pian. nama kalian tak pernah aku lupa.. coz aku dah ada "list"......muahahaha...

ntah apa dah jadi kat korg semua kan..maybe ada yg dah jadi suami, dah jadi isteri, dah jadi ibu, jadi bapa.. pape pun yg dah jadi kat korg moga korang semua bahagia hendaknya...

aku tetap jadi aku...hehehe... "mungkin di sini kita kan berpisah, tpi kenangan tetap tak blh dipisahkan"......

aku pun turut sama menyumbangkan lagu ni....wakakaka..dengarla klu sudi..erm hehehe..ketika aku menyumbang lagu ni...guruh, petir, kilat semua turut sama menyumbangkan bunyinya..jadi background muzik latar aku...muahaha..seram sejuk aku taip ni..almaklumla takut bunyi2 tu..rasanya saat ni aku nak je masuk bawah meja..nyorok..tpi aku cekalkan hati menghabiskan ayat2 terakhir ku.

sedap sangat suara aku ni kan...sampai hujan pun turun memeriahkan lagi suasana tdi..bukan hujan je..alarm keta kat "kapak" pun turut sama mengeluarkan bunyinya..terpikir olehku..."layak la aku ni jadi seorg penghibur".... muahaha adoiii..terasa suara aku sangat la lemak merdu..alam pun ikut berbunyi seiring mengalunkan lagu...

muahahaha..perasan je aku ni......... :)) sesekali angkat bakul sendiri..bukan berat pun kan kan kan... :P



Align Center

Ahad, 17 Januari 2010

Doa


Ya Allah ya Tuhan ku, Aku menghulurkan kedua tanganku yang hina ini, memohon Engkau limpahkan rahmat dan hidayahMu. Terasa terlalu lemah diri ini tanpa pertolonganMu yaAllah.

Ya Allah Segala pujian bagiMu Tuhan Sekelian Alam. Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Tuhan Pemerintah hari pembalasan. Hanya Engkaulah yang kami sembah dan kepadaMu kami memohon pertolongan Tunjukkanlah kami jalan yang lurus Jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat keatas mereka Bukannya jalan orang yang Engkau murkai dan bukan pula orang-orang yang sesat.

Ya Allah Ya Zaljalaaliwalikrom Ampunkan dosa-dosa ku kepada Mu ya Allah. Aku terlalu lemah dengan godaan syaitan, aku masih melakukan maksiat walaupun ku tahu ianya Engkau murkai, aku masih lalai dalam ibadat walaupun ku tahu ianya Engkau tuntuti.

Ya Allah, teguhkanlah iman ku, kuatkanlah hatiku,
Kurniakanlah kepadaku hidayahMu, taufiqMu dan
lindunganMu Jauhilah aku dari segala laranganMu, Dekatkanlah aku dengan segala suruhanMu, Tanamlah rasa benci dihatiku kepada maksiat, Tanamlah rasa cinta dihatiku kepada ibadat.

Ya Allah, Ya Rahim Ya Karim
Jadikanlah aku hambaMu dan umat Muhammad SAW yang
beriman kepadaMu dan berbakti kepada kedua ibubapaku.

Ya Allah, ampunkanlah dosa kedua ibubapaku
kasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku ketika aku kecil
bukakanlah pintu hati mereka untuk beriman kepadaMu

aku terlalu banyak terhutang budi kepada mereka ya Allah
terlalu banyak budi mereka yang ku balas dengan menyakiti hati mereka kasih sayang mereka kubalas dengan kata-kata menentang sedangkan ku tahu, Engkau melarang menyebut walaupun perkataan "huh" kepada mereka. Didikan dan asuhan mereka aku ambil ringan. Aku lupa ya Allah, berkat usaha, asuhan dan didikan merekalah aku berjaya kini, keselesaan sanggup dilupakan ketika mengandungkan aku kesakitan yang amat sangat sanggup dilalui ketika melahirkan aku tidur malam mereka aku ganggu titik peluh mereka basah kering demi membesarkan aku tidak pernah mereka mengadu letih tidak pernah mereka mengadu sakit lauk yang dimulut sanggup mereka luah untuk diberikan kepadaku harta yang dikumpul sanggup dilepaskan untuk pendidikanku namun selama ini aku lupa semua itu ya Allah kerana mereka tidak pernah merungut kepadaku ya Allah kerana mereka tidak pernah mengadu kepadaku ya Allah

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim dimalam ini aku terkenang semua itu dimalam ini aku mengadu kepadaMu ya Allah dimalam ini aku memohon sepenuh hati kepadaMu ya Allah rahmatilah mereka, ampunilah dosa-dosa mereka, dan sekiranya ketika ini mereka Engkau siksa didalam kubur
ya Allah
aku memohon agar Engkau hentikanlah ya Allah aku memohon agar jangan Engkau siksa ibubapaku ya Allah aku tahu ya Allah mereka terlalu lemah dan tidak mungkin dapat menahan siksaanMu yang amat pedih itu
ya Allah
Perkenankanlah doa ku ini dan jadikanlah ini doa anak yang soleh yang Engkau janjikan akan diperkenankan ya Allah yaTuhanku.

Maha Suci Allah Yang Maha Besar
Engkau jadikanlah anak-anak ku dari orang-orang yang soleh
yang mendoakan keampunanku daripadaMu ya Allah
jadikanlah mereka sebagai anak kunci pintu syurga ku ya Allah
dan jangan Engkau jadikan mereka anak kunci ku ke nerakaMu
Teguhkanlah iman mereka ya Allah
jauhilah mereka dari siksaMu ya Allah.
Tuhan Sekelian Alam.
Amin.Amin Ya Rabal a'lamin.........

Doa Ibu dari Blog DPMZ

Cintaku Di Bawah Pokok Tembikai

video

ni la video kedua yg aku buat dan papar kan kat blog aku... sebenarnya video ni dah lama dah ada kat blog.. cuma masuk kat draft...aku belek2 dan godek seperti yang disuruh.. rajin2 mengodek.. dan akhirnya...aku terjumpa yang ni... hehehe...


sungguh aku dah melupakanmu...maafkan aku ya wahai video....hehehe.. video aku buat khas utk kawan2 alam lain... ayukkkkkkk :-ss maksud aku alam maya la... hehehe...


dan aku dah post video ni kat fb aku..wah dapat sambutan yang sangat mengglakkan..macam sambutan filem kat layar perak gitu...


kalau aku jual laku kot...mesti mendapat sambutan yang hangat sehangat filem '2012', 'avatar' dan seumpamanya...


cite cinta balqis yang kat tv3 pun boleh tergugat wa cakap lu..coz cite ni lagi sedih dari tu..lagi banyak persengketahan..banyak porak peranda..banyak adegan ganas..banyak adegan menyayat hati..banyak la adegan tagis menangis..


kepada penonton yg ingin menyaksikan cite ni..terlebih dahulu silalah sedikan tisu seberapa banyak yang boleh..klu takde tisu kain lap pun boleh gak...
kepada mereka yang berumur kurung dari 20 tahun...sila minta bimbingan ibubapa ketika menyaksikan cerita ini...


akhir kata dari pihak penerbit
"jangan biarkan hp ada diselubungi mis kol"
renungkan dah selamat menghayati.....




Sabtu, 16 Januari 2010

Aku yg tak mengerti 2

~Aku bukan seorg teman yg baik utk seorg teman~



teman yang aku maksudkan adalah teman tpi mesra...teman tpi istimewa...heheheh...tgk je pic kat atas ni tentu dah faham kan kan kan... insan yang mendapat tempat di hatiku satu ketika dulu..dan sekarang?????

`jam dah menunjukkan kol 2 pagi...mak ai..lewat tdo...dah la tak sihat..hehhehehe..kang ada yg tau abes aku kena 'cuci' insyaallah...panjang umur aku sambung cerita`


-------------------------------------bersambung--------------------------------------

alhamdulillah...aku masih bernyawa dan berkesempatan utk menerus coretan kat blog aku ni..

erm ni lagi yg aku tak mengerti.. kenapa dan mengapa??? setelah banyak yg aku korban untuknya.. hehehe.. apa yang aku buat semua salah.. tak pernah dia mengakui kesilapan tu datangnya dari dia..adoii geram sangat aku..aku masih lagi mampu bersabar...

selalu je dia tuduh aku dah berubah... mmg la aku akui perubahan... tu pun disebabkan dia..ada ke patut dia lebih selesa tak berhubung ngan aku.. dia tak selesa nak meluahkan apa masalah yg dia hadapi padaku.. kelu lidah aku...kaku seluruh anggota badanku..

dan aku pun ikut je apa kemahuan dia..aku turuti..bila aku bertanya dia akan menjawab "biarlah masa yg menentukannya".... sampai bila harus mengharapkan pada masa.. tanpa dia menyelesaikan apa yang berlaku..

setelah sekian lama aku tak berhubung dengannya..dia muncul tiba2...membuat tuduhan yang aku dah berubah..yg aku tak lagi seperti dulu.. salah aku ke??? tu yang dia pinta dariku.. biarkan dia.. biarkan kami tak berhubung.. bila, aku buat2 tak kisah boleh pulak dia marah..boleh lak dia kata aku tak faham perasaan dia.. ingin je aku ni buat sepakan percuma ke arahnya..wakaka.. takde la sampai camtu..aku jenis tak sampai hati...aku tak baik untuk dia ke?? aku tak mengerti..

dulu bila aku selalu sms, kol, selalu je dia buat tak layan.. dia lebih utamakan kawan dia.. pernah satu hari disebabkan kawan dia memutuskan utk mengakhiri perhubungan kami..hinggakan dia bertanya puas ke hati aku?? buat kat dia macam tu.. sape suruh dia mencabar kesabaran aku.. air tenang jgn disangka takde biawak =))...camtu gak aku..aku lemah jgn sangka aku tak kuat.. tpi alhamdulillah..jodoh kami masih panjang...

tpi dia masih lagi melayan kawan dia tu..kawan pmpuan..pernah gak aku mencadangkan supaya dia kapel dgn pumpuan tu..dah sayang sangat kan.. aku merelakan je..malas nak betegang urat leher nak bertanya itu dan ini.buat sakit tekak aku je..malas nak buat hati ku rasa api cemburu...kang lain pulak yang jadi....bila aku semacam menjauhkan diri...dia datang kepadaku..menagih cinta..aku kesian gak dgn dia tapi apakan daya..aku dah banyak menagisi hubungan kami..bukan aku tak sayang dia..aku masih cintakan dia..tempat dia masih ada kat hati aku..tpi buat masa ni biarlah aku layan ego aku..aku nak tgk sejauh mana ikhlasnya dia mendapatkan cintaku..buat masa ni dia tak pernah putus asa untuk mencari aku..sampai ke fb dia cari aku..siap bagi aku lagu...

hai pujaan hati
apa kabarmu, ku harap kau baik2 saja

pujaan hati
andai kau tahu, ku sangat mencintai dirimu

hai pujaan hati
setiap malam aku berdoa kepada sang tuhan
menharap cintaku jadi kenyataan
agar ku tenang meniti kehidupan

hai pujaan hati
mengapa kau tak membalas cintaku
mengapa engkau abaikan rasaku
ataukah mungkin hatimu membatu
hingga kau tak pernah pedulikan aku
cobalah mengerti keadaanku dan cobalah fahami keinginanku
ku ingin engkau menjadi milikku lengkapi jalan cerita hidupku

pujaan hati pujaan hati


sedih je lagu ni..bila dihayati..apapun thanks my dear... aku tetap akan terus berdiam diri..ego ke aku??? takpe ego masa ni..hampir 2 tahun lebih aku dah cukup bersabar...andai ada jodoh di antara kita..menyepi mcm mna pun aku..kita pasti akan tetap bersama...


~Cinta membuat kita istimewa, rindu membuat kita terbayang, sayang membuat kita bahagia, terluka membuat kita merana... cinta itu sangat indah bila tiada luka dan duka..cinta juga boleh menjadi sesuatu yang menyakitkan~


aku ingin menjadi yang terbaik..sentiasa ingin menjadi yang terbaik di hati org yang aku sayang..kadang2 aku buat salah diluar batas kesedaran aku..andai itu menyakitkan..aku tak pernah lupa untuk memohon sejuta kemaafan...dan aku juga ingin membahagiakan org yang aku sayang.. aku tak mengerti...tak mengerti ke aku??? atau aku yg memang sengaja tak mengerti...


~Andai bertemu sapalah aku, Andai tersilap bimbinglah aku, Andai berduka khabarkan padaku, Andai berpisah kenanglah daku, Andai Khaliq menjemputku ziarahilah pusaraku.~