Jumaat, 18 Disember 2009

birthday aku ................


Birthday aku ke?? bukan la..birthday aku lama lagi.......yg tahun ni dah lepas dah.. tahun depan bakal menjelma...masa tu tambah lagi setahun umo aku..hehehe.. tu pun kalau umo panjang dan aku masih sempat nak raihkan.. bercakap tentang birthday.. hari ni dah masuk awal muharam kan.. so salam maal hijrah buat semua.. moga kita mulakan segalanya dgn azam yg baru..

Birthday, birthday :-? ada apa pada birthday.. takde pape rasanya... just tmbah usia je.. bagi aku la mcm tu..pada korg aku tak tau.. erm bila ingat je pasal bfday teringat zaman aku masa tinggal kat asrama dulu.. aku terdampar menyeberangi laut cina selatan..makkkk ai jauh dari family...aku dapat ipt kat Sabah Negeri di Bawah bayu.. tak tau hok mana yg Bayu tu.. blm kaji lagi..

Tpi aku tak kisah mmg biasa dah hidup mcm t
u... ramai gak member baru yg aku kenal masa tu.. dan2 je dah masuk sem 2 aku ni popular gak la.. semua org kat hostel kenal ngan aku.. masa tu aku dapat hostel pe erk..lupa dah nama natang tu..ai cepat sangat lupa. tpi yg pasti hostel tu bersebelahan dgn hostel lelaki.. ceh pe lagi skodeng n berpewitttt je la.. ambui.. pmpuan yg lebih2...

Masa tu Aku rapat dgn kakak2 senior.. sampai ada yg iri hati.. tp aku tak kisah pun.. yg penting aku tak kaco hidup org dah la... aku lak masa sem 2 dpt roomate sekelas aku... hepi je hidup... mmg la hepi coz blm cite lagi pasal gaduh2.. adeh mulut aku ni bkn blh diam leser semacam je.. ada gak yg makan hati berulam hempedu dibuatnya.. lebih2 lagi aku ni seorg yg pentingkan kebersihan.. sape je yg tgl ngan aku cnfrm terasa.... pernah gak aku buat kes sampai tak balik ke bilik coz tak suka keadaan bilik yg besepah dgn erti kata lain merajuk la... aku g lepak kat bilik member aku.. kat sana la aku menghabiskan masa2 ku.. best oooooo wa cakap lu.. dijaga dgn baik... maklum la aku yg paling muda diantara semua.. kat dalam kelas pun mcm tu... aku yg paling muda... nasib aku baik coz warden takde yg cari aku.. kalau tak adoiiiiiii ada yg kena sembelih dibuatnya..

ish ish... melalut dah aku ni.. aku nk cite pasal bfday tetiba g meleweng ke lain... mlm bfday aku.. aku lepak kat bilik senior... apa lagi buat projek gila2 la.. mam mee magi sambil layan cite korea.. masa tu cite korea popular "full house" adeh aku tak layan sangat menda mcm tu.. tapi layan jugak la.. amik ko touching abes la cite tu.. dan2 jew ... faham2 la... erk tetiba roomate aku panggil suh balik ke bilik.. aku pun dgn langkah lemah gemalai ( malas ) g la mengekori dia dari belakang.. kat bilik mmg dah gelap.. coz jam 11 mesti off semua lampu.. tu la peraturan.. ikut je la.. ingatkan ada hal apa dia panggil aku...takde yg penting sangat pun.. masa dah kol 11 malam kot.. tak tau lebih tu kol bape... tetiba roomate ni kata sakit pewut... aku pun dgn penuh simpati.. merenung dia dgn penuh belas kasihan..

dia kata "ros meh la teman aku g toilet".... aku pun pelik gak tak pernah minah ni mcm ni.. lagipun toilet dgn bilik bukan jauh sangat.. beberapa cm je dari bilik..cm ke =)) ..bkn la..meter kot...aku yg tak mengerti pape ikut je... kang tak ikut naya aku.. dibuatnya minah tu melepas kat bilik aku gak yg susah.. adeh.. g je la.. sampai je kat dalam toilet dia dah senyum2 memperlihatkan gigi dia yg putih tu :D hehehe..

hai pelik sungguh aku... dan2 je aku melangkah kaki ke pintu tandas muncul geng2 yang lain....aku dikurung dalam toilet... mak aiiii terkejut beruk aku... semua dok siram aku.. dah la tengah malam.. gila main siram2 n jirus aku ngan air.. air tu pulak ntah air apa.. merah badan aku.. mengigil kesejukan aku masa tu.. abes basah kuyup satu badan.. ai nasib2.. aku pun dgn selamba berkata kat roomate aku "cis...........yeye aku ingat ko sakit pewut"... tapi aku tak marah sangat... abes macam tu je... erm aku tau mmg adat sambut bfday mcm tu.... lebih2 lagi bila tergolong dlm geng yang nakal.. sib baik masa tu aku tak menjerit... klu tak naik ar en.botak ensem ( warden aku ) sama2 meraikan bfday aku... wakakaka.. masa tu kami dpt warden lelaki... coz hostel yg kami diami mmg bekas pelajar lelaki.. cuma disedekahkan kat student perempun..

member aku pun dgn muka tak malunya berkata "ros..selamat hari jadi." aku pun senyum je la.. tak tau nak kata apa.. tergetap gigi aku dok tahan kesejukan.. pintu toilet pun masih blm terbuka.. badan aku pun dah gatal2 kena air jirusan ntah air apa.. aku tnya.. diorg kata air tu air milo yg dah seminggu... pastu bubuh telur busuk, sos, cili... mak ai tekejut aku dgr.... patut rasa semacam je badan aku ni rasa pedas n pedih je... aku pun mandi la membersihkan badan.. mmg melekit abes bau telur kat badan aku.. baju yg aku pakai msa tu baju converse merah.. baju kesayangan aku... tpi tak pakai dah.. ada bau la... baju tu dah jadi kenangan.. dah jadi tempat autograf kawan2 aku.. n baju tu dah jadi kad bfday utk aku.. ntah kat mna dah baju tu.. kat kampung kot... rasanya kat sana la....

erm dah selesai je aku membersihkan badan.. dup dup.. hp aku berdering... masa tu popular ringtone teman tapi mesra...hehehe..bergema je bilik dibuatnya... akk aku yg kol.. "selamat hari lahir sayang yg ke-17 tahun," sayup2 je munyik suara dia.. " kawan2 buat pe kat ros?" aku pun mengadu la "siram pokok bunga n masak2 tak jadi" akk aku faham mksud tu..wakakaka punya la dia gelak.. kuang asem tol..bkn nk simpati.. malah berterima kasih kat kawan2 aku...huh...

erm tepat kol 1 aku pun mula rasa tak seda
p badan.. gigil je...napas pun turun naik.. amik ko.. semput dah hah... roomate aku pun mula la cemas... padan muka sape suh mandikan aku tengah2 malam... adeh susah payah dia panggil kawan2 yang lain.. semua dok panggil nama aku... n sua inhaler ke mulut.......dus dus dus..3 sedutan... tak ok gak.. sib baik takde yg bagi cpr klu tak mati tekejut aku...hehehe... erm ntah sedar tak sedar aku masa tu dah kat hospital... kawan aku kata aku pengsan... takde napas.. semua dok nangis.. ingat aku dah takde.. uikkkkkkkkkk jangan serammmmmm :-SS taknak aku... tpi apa2 pun kawan2 aku la yg terbest.. kenangan tu mmg aku tak dapat lupakan... u all always in my mind n my heart...

ni la pic kawan2 aku.. tpi masa ni sem 6 dah.. pic roomate aku masa sem 2 takde kat cni.. dah cari tak jumpa.. tpi semua ni kawan sekelas aku.. n ni la bilik aku.. dijadikan mangsa lepak...hehe

ni pic aku masa sem 2... hehe.. dgn kak rosa senior aku.. nama kami sama..tpi aku "ros" dia "rosa" hehe...aku selalu lepak kat bilik dia..ilang je aku dari bilik tak lain tak bukan mesti merayap g cni.. kak rosa...ros miss u :(

ni pun pic masa sem 2...tahun 2006 kot..erm ni classmate kak ros.. kak elin.. juga senior aku.. dia ni ada adik.. ada kisah aku n adik dia ni.. tpi tnggu la.. klu ada mood aku cite.. now takde mood..

dah2... sampai sini dulu kisah utk hari ni.. pada sape2 yg befday hari ni.. hapy befday.. n salam maal hijrah buat semua..semua :-? ... ada ke yg nk baca blog aku ni... ::blush:: perasan je...hehehe.. owh lupa... bfday aku mmg takde kek.. takde sape nk sponsor.. hehe.. 2 la takde pic kek :D.. tpi next year dia ada.. nti aku cite lagi :P



Tiada ulasan:

Catat Ulasan