Sabtu, 26 Disember 2009

~Headache :'( ~

"hujan yang turun bagaikan mutiara" bait2 lagu Allahyarham sudirman menemaniku pada hari ni..nape?? menangis lagi ke?? bukan la..airmata aku tak selebat hujan..hehe..tpi hari ni seharian aku bermain hujan.. dalam masa yang sama gak kilat, petir, guruh, semuanya berbunyi rancak..dummmmmmmm tekejut aku dibuatnya..nak menangis pun ada..aku mmg takut pada bunyi tu..rasanya nak je aku masuk dalam almari...dummmmmmmmm sekali lagi...sedar2 je aku rasa dh ada air yg mengalir dipipi ku..bukan air mata..tpi air hujan.hehe..tak la aku nak nangis..malu bila aku didampingi org2 yg aku tak kenal...tangan menutup telinga....dgn tindakan rifleks yg begitu pantas..dan aku teringat kata2 nenek aku "jgn tutup telinga masa ada bunyi mcm tu nanti pekak"...betul ke?? aku pun tak tau teori mna la yg nenek aku guna tu..hanya nak menakut2kan aku kot..granny :') ( moga dia ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..aminnnnn )

pagi ni aku bangun awal..ada urusan penting ( urusan seri paduka baginda) hehe... selesai je mandi n bersiap2 aku mengambil hpku.. "gud morning, :* "..aku menghantar msg yg aku taip kepada beliau.. tapi dia tak balas..

lama aku tunggu..sedar2 je aku menerima sms dri beliau...wah gembira tak terkata..dari semalam aku rindukan dia.. :'( ... "penerbangan delay" tu la yg buat aku sedih.......dah la rindu semakin menebal.. :'(


lepas je urusan aku selesai...pulak dh...belajar drive..ni yg aku malas ni..tak suka..setiap kali aku belajar setiap tu gak air mata aku mengalir...mcm aku ni dok belajar cara2 mengeluarkan air mata je..bukan belajar memandu..apa taknya..disebabkan fobia terketar2 aku nak buat apa yg cikgu tu suruh...mengeleng2 kepala cikgu yg ku panggil "abg" tgk gelagat aku ( bertuah ckg tu tau.bukan senang aku nk hormat org lbh2 lagi lelaki pnggil mcm tu..selalu direct 2 the point tak pun woi2 ) .."manja sangat" katanya acuh tak acuh..aku mencebik..seperti biasa..lokasi "Bangi".......dah la ujan..aku pun turut sama bermain hujan..basah kuyup aku..bukan keta tu tak dah bumbung..dah aku gatal nak kuar dari keta..tu la hadiah yg aku dapat..padan muka...mengigil badan aku menahan sejuk..


hampir kol 6 baru aku sampai rumah..ku rasa denyutan di kepala ku dah bermain bagaikan sebuah pesta ketuk mengetuk......sakit sangat..aku pun seperti biasa mengadu dgn beliau..automatik dah terbiasa..nk tak nk ngadu je la..

"dah nak berlepas ni, dlm 1/2 jam lagi.sampai kol 2am, ros tido la k, mam ubat k, take care :*" mati2 aku ingat beliau dah bertolak..pape pun moga selamat sampai..tak sabar nak melepaskan rindu kat dia..uwaaaaaaaaa miss u so much..sedar tak sedar air mata ku mengalir lagi..ntah berapa liter dah air mata ni mengalir semenjak minggu ni..kalau aku tadah kat baldi dah penuh kot..

semalam, dek kerana rasa sakit hati aku mengadu gak rasa tak puas hati aku.. ingat nak tunggu masa beliau balik sini..dah dia bagi 'green light' apa lagi reda je la...aku pun menceritakan dari A-Y....??/ Z takde...cite tak abes lagi..

saat ni beban kat kepala ku rasakan bertambah...berdenyut2 tak sudah2...nak je aku hantukkan kepala ni kat dinding..tpi :-ss kang sakit bertambah sakit..taknak aku..

~ujian akan datang tanpa kita minta, tpi ingat la, tu tanda Allah masih sayangkan kita~


Tiada ulasan:

Catat Ulasan