Sabtu, 19 Disember 2009

Malam itu Night :P


Malam itu gelap... memang la gelap tpi tak gelap sangat coz ada lampu n menerangi setiap malam.. tpi tu malam... camne dgn hati aku yg gelap pada malam itu... ada tak lampu yang meneranginya???...hehehe soalan yang hanya aku saja mampu menjawabnya...

Malam sebelum tu aku hepi je 24jam penuh dgn senyuman... ntah kenapa.. bukan aku jatuh cinta tau..klu aku jatuh cinta pun tak la sehappy mcm tu... tpi hati aku ni rasa di geletek2 je pd malam tu. walaupun mulut aku sakit tpi tu semua tak menjadi penghalang utk aku terus tersenyum... agak2 malam tu aku tido kol 4am..

ntah apa yg aku buat dgn insan yg dah mula bertapak kan hati aku tu.. adeh best wa cakap lu.. wlupun sembang kosong tapi terhibur je rasa.. coz bukan selalu berpeluang menghabiskan masa lama mcm tu.. aku dapat rasa yg aku memang amat memerlukan dia... tpi tu semua cite malam sebelum tu..

aku nak cite malam selepas tu... erm ai.. kesian kat dia.. penat letih.. mklumla hari tu kan cuti maal hijrah.. so dia abeskan masa dia kat umah je..nk rest katakan... tpi masa utk aku takde :( tpi aku buat2 faham.. naya cari nahas je klu aku tunjuk yg aku tak faham.. abes la rongga2 dalam telinga aku ni dicuci dgn ceramah2 dia..

dalam dia kepenatan sempat gak aku menyakat dia.. wakakaka.. sukanya aku.. memang dah jadi tabiat aku menyakat insan tu.. dulik la...aku suka..wlupun dia tak suka..hehehe.. semalam dia kata nk pasang kabinet..masa tu kol 1 ptg kot waktu Malaysia..dia suruh aku tunggu..dah selesai baru la dia layan aku.. tertido aku tnggu insan tu.. sedar2 je dah kol 3 lebih mak ai..

aku pun dengan muka tak malu mengesemes beliau... sms aku berbunyi mcm ni "woiiiiii ni pasang kabinet ke or g cari kayu n papan kat dalam hutan?" kan kan dah kena... dia pun dgn muka sebeknya menjawab....ntah la jawab pe malas aku nk pamerkan kat cni kang beliau memahari diriku yg dah sedia dimarah...

macam dia tak kenal aku sape..penyakat no.1... adeh aku bukannya nk simpati dgn beliau..tpi masih nak menyakat..aku berkata dgn bangganya.."tu pun tak dapat buat ke..klu aku yg buat seminit dah siap..anggap mcm puzzle je".......wahh dia meledak marah..umpama bom yg baru abes meledak menghuraikan isi2 didalam...wakakaka..btl ke ayat aku tu?? belasah je la..aku bukan nk buat karangan spm pun...

Marah dia kali tu aku tak masukkan kat hati.. tpi aku gelak je..dulik la..bukan dia nmpak pun..dan2 je malam tu jam didinding mengerakkan jarum-jarumnya menunjukkan angka 8 pm...huishhh dia dah tdo..awal sangat..kata nk luangkan masa utk aku.. :(( aku pun buat tak merajuk.. tpi mesti beliau dah dapat kesan yg aku merajuk.. bukan sekali dah benda macam ni berlaku.. tapi dah banyak kali.. aku buat dek je.. tu yg beliau selalu je marah kan aku... meledak lagi letupan kemarahan beliau.. dia kata " ros faham utk 2-3 hari je..pastu buat lagi"...wakakaka.. ye ke?? adoiiiiiii aku pun tak tau.. tpi memang aku ni dah terlebih manja dengan dia... nak buat camne.. dia je la tempat aku nk meluahkan segala2nya.. tempat aku mendapatkan kasih sayang...

aku dengan hati tak puas mengganggu tidonya yg ntah lena ke tak.. coz dia balas gak msg yg aku send.. tpi pelik je bunyi ayat dia.. marah kot.. asyik2 suh aku tido.. ai dah la aku bengang pd malam tu.. dia pun cepat sangat nk tido... malam tu ku rasakan sepi je.. kat umah pun takde sape2..semua g jalan.. malas aku nk ikut sure hati aku akan bertambah sakit coz terpaksa berhadapan dgn "enemy" aku.. baik aku dok kat umah je layan perasaan..

aku yg memang takde keja terpaksa cari keja pd malam tu.. mangsa aku adalah beliau..hahaha..target aku pd malam tu nk puaskan hati aku walaupun aku terpaksa mendengar ceramah halwa telinga malam2... tak kisah pun walaupn aku terpaksa bermain dgn air mata.. dia ni kalau bagi ceramah fuh aku cakap...bukan hati je blh rasa sampai ketulang2 pun blh rasa...sampai terhenyut2 aku menahan tangis...biasala dah dia mmg aku hormat.. apa je ayat dia mmg semua betul... tapi 1 je aku ni jenis yg insaf sekejap je.. pastu aku buat lagi... sape la yg tahan kan.. sekuat mana pun kesabaran org tu klu perangai aku mcm ni mesti la akan meletuskan kemarahan..jangan kata org gunung berapi pun blh meletus bila berhadapan dgn aku...

cite semalam tak abes macam tu je.. sambung lagi...adeh lain macam je cara ayat dia pagi tadi..salah aku la ego sangat.. kan dah kena...amik ko..kena marah lagi...ntah berapa kali dah aku kena marah... tak terhidung oleh jari2 halus mulus aku dah.. banyak sangat kot.. tpi dalam kemaharan masih lagi ada kesabaran yg menguasainya... alhamdulillah dia tak marah teruk seperti selalunya.. hehehe..

aku ni suka cari pasal ke??? sape la blh jawab soalan tu..aku tak leh jawab..coz tak dapat jawapan pun.. aku tanya soalan ala2 soalan upsr ni kat beliau...dia jawab "ye..memang suka cari pasal...suka kena marah kan" fuh ayat..power gila..aku membalas "wah...ingat hati aku ni kebal mcm besi ke"...hehehe dan2 je dia membalas "ingat kebal dah..dok cari pasal je keja dia.." ye ke aku suka cari pasal..tpi satu ayat yg membuatkan hati aku terusik rasa seperti digeletek... "cheh, klu tak cari pasal________ tak marah tak tentu pasal"...wakaka..adeh tak sangka dia mengaitkan n mengabungkan ayat ni...apa tak aku gelak..

erm sengaja aku buat space... kang ada yg baca mesti tau sapa yg aku maksudkan bila aku isi je space tu.. biar aku yang tau sape "beliau" yg aku maksudkan... pape pun aku memang sayang kat dia.. dah terlalu manja dgn dia..n aku hormat dgn dia... tak tau la cmne rasa tnpa kasih sayang dr dia.. tak blh nk bayangkan..ada yg salah faham ke bila baca..dia bukan bf or teman lelaki aku..tpi dia lebih special dri tu..renung n fikir2kan....

pesanan utk beliau.........i love u so much forever...sorry 4 anywrongthing....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan