Selasa, 22 Disember 2009

-silent off, vibrate on-

Bermula lagi sebuah kisah..... kisah yg bakal aku coretkan.. tak sedih tak hepi.. tapi sengaja aku lakarkan kat sini.. hari ni sunyi n sepi je kurasakan.. tak seperti hari2 ku yg lain.. tak seperti selalu.. hari ni awal pagi aku dah bangun nak tido pun tak dapat nak lelap dah.. disebabkan kesakitan kat perut.. tu yg membuatkan aku terjaga awal pada hari ni..

sempat lagi aku membelek hpku yg cute ...ada msg yg malam tadi tak dibaca.. "hehe..ros2" begitula bunyi msg tu..pengirim dia sudah pasti la aku tau.. sape lagi yg menjadi 'peminat setia' aku ni kalau bukan beliau..hehehe.. sah ni msg malam tdi.. dah la tdo mcm tu je.. tak bgtau pun..aku bermanalog sendiri.. semalam aku gaduh lagi dgn beliau..

salah aku la..msg lambat masuk aku g marah.. dan2 jew dapat lagi aku ceramah malam dari beliau.. saat tu jugala air jernih ni mengalir keluar.. ntah murah sangat nk keluar.. tak boleh kot kalau tak keluar.. pantang ada kata2 yg buat hati aku terusik..mula la nk mengalir.. "mucuk2 marah ke?" pertanyaan beliau begitu menusuk ke kalbu..dgn linangan airmata yg masih berbaki aku segera menjawab.."tak marah cuma sedih n sebak je".

"kadang2 kebenaran tu amat menyakitkan..tp nak taknak kita terpaksa hadapinya..coz memang itu kebenaran.. tpi kita masih mampu mengubahnya"....rasanya ni la ayat yg aku bagi kat beliau..tak la mcm ni 100% ..kat sini aku edit2 supaya menjadi ayat yg power.hehehe.. sedar tak sedar aku pun tertido menunggu msg aku tak direply..aku dah dpt agak org disana mesti dah tdo..

"aik? sakit perut? ngape? salah makan? selamat pagi sygku" sedar2 je beliau membalas msg aku..risau sangat dia bila aku ngadu aku sakit..sampai suruh aku g sapu minyak, mam ubat, buat air milo..tpi aku dgn sikit degil masih menguasai diriku..ku buat tak endah je suruhan beliau tu..bermacam alasan yg aku bagi..begitula sikap beliau..macam2 dia akan suruh aku buat..

"dah ada kat mna?" tnyaku inginkan kepastian..sepanjang pagi tu kami hnya bersembang melalui sistem pesanan ringkas ( sms )... sempat jugak aku menyakat beliau..wahhh dia awal2 pagi lagi dah menegur.."cari pasal ke??" aku jawab "taklah sayang je"...sedar2 dah pukul 8 lbh waktu malaysia.. erm dh nk berlepas :( moga selamat sampai n kembali..doaku dalam hati..

aku bngun n melangkah ke bilik mandi dgn langkah yg sangat berat seperti ada beban sepuluh tan melekat kat kaki..semua yg aku buat hari ni serba tak kena..ketuk paku aku terketuk jari aku..uwaaa sakit..tpi aku tak ngadu dgn beliau..semuanya aku buat sendiri..aku g sapu ubat cepat2..coz dia dah pesan aku mesti jaga diri..klu sakit g makan ubat..dah aku dah berjanji akan melakukan suruhan tu..

sedar tak sedar dah pukul 1 pm waktu malaysia..hp ku berdering menandakan ada sms yg masuk..dgn penuh semangatnya aku membuka..bila aku baca......hampehhhh...dari maxis..sementara menunggu hp aku berdering lagi aku terlelap akibat keboringan yg melampau..bangun dari tdo je 1 new msg..aku pun membaca msg..wah senyuman ku sampai ke telinga..Alhamdulillah...dah sampai n blh send sms walaupun mahal....

org kata bila seseorg yg kita syg jauh dari kita..barula kita akan rasa menghargai, mencari n rasa kehilangan...bila ada depan mata semua tu takde..asyik nak bergaduh je..aku mengakuinya..perasaan tu la yg aku alami sekarang..







Tiada ulasan:

Catat Ulasan